۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۷ ​اسکرول به جای تریاک
سطح مقاله : پیشرفته
افزایش سایز متن

پیشنهاد سخاوتمندانه ای است، هم خرج کمتری دارد. هم از مواد مخدر صنعتی هم بهتر است. چون شکل و شمایل شما را بهم نمی ریزد و شما همان آدم متشخصی که بودید باقی خواهید ماند.

بله اسکرول را بالا و پایین بکشید. اورکات، فیس بوک، تلگرام و... یا سایت فشن یا سایت های خبری، فرقی نمی کند مهم این است که شما سرگرم باشید.

صبر کنید ما را قضاوت نکنید. ما نمی گوییم این کار بنیان خانواده را بهم می ریزد. ما نمی گوییم اگر شما در محیط کار هم درگیر این ماجرا می شوید شاید اخلاقا کار درستی نباشد یا این که وقتی فرزندتان می بیند شما سرتان دائم داخل آن است، این روش تربیتی غلطی است.
ما می گوییم این اسکرول همان تریاک است. شما را تا موقعی که اسکرول را بالا و پایین می کنید، در خلسه ، بی خیالی قرار می دهد و در نهایت بعد که شب می خواهید بخوابید حس بیهودگی
دیوانه
اتان می کند. این که عمرتان را دارید تلف می کنید.

جیمز هالیس به این ها می گوید عوامل پرت کردن حواس

پرت کردن حواس از چی؟
از همه چی!

از این که رابطه زناشویی شما دیگر مثل قبل نیست و باید کاری کرد.
در شغلی که هستید اوضاع شما خوب نیست و باید کاری کرد.
این که به مرور زمان فرزندتان از شما دور شده و کمتر به حرف شما توجه می کند
این که زندگی شما به تکانی اساسی احتیاج دارد و باید شما کاری برای آن بکنید
این که رابطه ای رها شده و بلاتکلیف دارید یا کار ناتمامی در جایی دارید و نمی خواهید شما به آن فکر کنید چون فکر کردن آن معادل گرفتن تصمیم و حرکت کردن است

به اسکرول ادامه بده ولی ...


شما به اسکرول ادامه بده و به موضوعات اصلی و استراتژیک زندگی بی توجهی کن. ولی این بی توجعی تاثیری در نتیجه نخواهد داشت. به مرور این اسکرول کردن ها، کار خودشان را خواهند کرد. شما ناگهان برمی گردید به عقب و می بیینید عمرتان رفته پای اسکرول و افسردگی ناشی از کارهای معطل مانده ای که دیگر فرصت رفتن به سراغ آن هم نیست، شما را بزودی از پای درخواهد آورد.

همه معتادان دلایل محکمی برای این کارشان دارند. شما هم شاید به بهانه کار، تعامل اجتماعی و معاشرت با مردم، سرگرمی و... خود را در معرض اسکرول قرار داده اید ولی این حواس پرت کردن ناخودآگاه مسائلی را که پس می زنید را نه حل می کند و نه برای آن کاری می کند، بلکه این تعویق انداختن ها فرم زندگی شما را به سمت ناخواستنی بودن و دوست نداشتنی بودن سوق می دهد. درست مثل تریاکی ها که بعد از مدتی می بینند که فرم و قیافه اشان عوض شده و کم کم هم باورشان می شود که کاری از دست شان بر نمی آید.
بله اسکرول همان تریاک است. اکنون اسکرول کردن را برای دقایقی تعطیل کن. کمتر به اینترنت سر بزن. اگر سر می زنی به دلیل مشخص و در تایمی مشخص به آن سر بزن و پس از انجام کار جلوی وسوسه ادامه دادن را از خود بگیر.
و در عوض زمان قابل توجهی که در اختیارت قرار می گیرد را صرف خودشناسی کن که تو را به جای آن که از زندگی دور کند به زندگی نزدیک می کند.
همه معتادان برای رهایی از یک رنج در زندگی که معنای آن رنج را درک نکرده اند وارد اعتیادی می شوند. ما در خودشناسی می آموزیم، رنج را بپذیریم و با آن برای مدتی زندگی کنیم تا راه حل ها آشکار شوند. پس حواست را پرت نکن و اگر برای مدتی فکر کردن به مسائل برایت آزاردهنده و رنج آور است. حوصله کن، مشورت کن و بهر حال کاری برایش بکن.

نظرات کاربران 3 نظر ارائه شده است
اهو ارسال در تاریخ ۲۳ شهریور ماه ۱۳۹۷

منم معتادم, اتفاقا خوب هم میدونم که وقتهایی عصبی م ناراحتم غمگینم بیشتر نتگردی میکنم

مح مح ارسال در تاریخ ۲۲ شهریور ماه ۱۳۹۷

عاااالی واقعا عااالی گفتین.بلاخره یکی حرف از حادثه ای که داره بشر این قرن رو میسوزنه زد.

نرگس ارسال در تاریخ ۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۷

من زیاد از اینترنت استفاده میکنم، ولی مارم ایجاب میکنه که به روز باشم و حتی دوره ی آموزش نحوه ی استفاده از شبکه های اجتماعی را ثبت نام کردم که آموزش ببینم... یوال اینجاست،از کجا متوجه بشم چقدر از زمانی که از اینترنت استفاده میکنم الزامیه و چقدرش اعتیاده؟ چطور مرز بین اینخا را متوجه بشم؟ و چطور مدیریت کنم؟

ادمین سایت بنیاد فرهنگ زندگی

هر کسی خودش به شهودش مراجعه کند می تواند تشخیص بدهد که الان هدفمند در اینترنت حضور دارد یا در حال اتلاف زمان است