۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۸ آرتميس؛ انرژي رسيدن به استقلال، هدف و كشف ناشناخته ها
سطح مقاله : پیشرفته

آرتمیس بخشی از شخصیت یک زن است که تمایل به طبیعت و حضور در آن دارد و اهل سفر اکتشافی است. زنانی جنگجو که در زندگی نیاز به حضور دائم مرد در کنارشان ندارند، می جنگند و زندگی را به پیش می برند، آرتميس هستند.

آرتميس در مقام اسطوره شكار و ماه، تجسم روح مستقل است. كهن الگويي كه زن را قادر مي سازد تا اهدافش را در زمينه اي كه خودش انتخاب مي كند، دنبال نمايد.
آرتميس در كودكي
معمولاً نوزاد آرتميسي با كنجكاوي و لذت به چيزهاي جديد نگاه مي كند و بيشتر بازيگوش است تا آرام و بي صدا.
در بچگي غالباً ديگران اين گفتگوها را درباره او مي كنند: او قدرت تمركز فوق اعلاده اي نسبت به يك بچه دوساله دارد. يا او بچه يكدنده اي است. يا حواست باشه چه قولي بهش ميدي، اون حافظه فوق العاده اي داره. يادش نميره و ولت نمي كنه تا انجامش ندي.
علاقه شديد آرتيمس به گشت و گذار در قلمروهاي جديد معمولاً زماني شروع مي شود كه ياد مي گيرد چگونه از گهواره اش بالا برود و وارد دنياي بزرگ تر شود. آرتميس تمايل شديدي به طرفداري از آرمان ها و اصولش دارد. او ممكن است به سرعت از شخصي كه كوچك تر است دفاع كند يا كميني براي مبارزه با عدالتي راه بيندازد.

دوران بلوغ و جواني
دختر آرتميسي به طور طبيعي يك رقابت جوي با پشتكار، شجاع و عاشق پيروزي است. او در پيگيري هر آنچه به عنوان هدف انتخاب كرده است، با محدوديت ها مبارزه مي كند. او مي تواند يك دختر پيش آهنگ باشد كه پياده روي و كوهنوردي مي كند، در طبيعت چادر مي زند، اسب سواري مي كند، با تبر چوب براي آتش خرد مي كند يا مانند خود آرتميس تيرانداز ماهري مي شود.
نوجوان آرتميس دختري است با رگه هاي استقلال و شوقي براي اكتشاف. او ماجراجويي مي كند و يا مي خواهد ببيند چه چيزي بعد از اين مانع و مانع بعدي وجود دارد. شعار او اين است: من را محدود نكن. حق من را پايمال نكن. او تمايل چنداني به راضي نگه داشتن ديگران ندارد و معمولاً مي داند خودش چه مي خواهد، به همين دليل ديگران او را كله شق و لجباز و فاقد ويژگي هاي زنانه بدانند.

كار
زن آرتميسي تلاش خود را روي كاري متمركز مي كند كه براي او ارزش شخصي دارد. او از رقابت انگيزه مي گيرد و از مخالفت ترسي ندارد. زن آرتميسي كه وارد مشاغل حمايتي و حوزه حقوق مي شود، معمولاً داراي آرماني است كه انتخاب او از آن گرفته مي شود. علايقي كه توسط بسياري از زنان آرتميسي دنبال مي شود، ارزش تجاري ندارد و منجر به ايجاد شغل، افزايش شهرت و اعتبار مادي نمي شود.

رابطه با زنان
زنان آرتميسي حس خويشاوندي نزديكي با ديگر زنان احساس مي كند. زن آرتميسي دوستي خود با ديگر زنان را بسيار بااهميت تلقي مي كند. آن ها گروهي از بهترين دوستان دارند كه هر آنچه در زندگي برايشان مهم است را با آن ها تجربه مي كنند. زن آرتميسي از حقوق زنان دفاع مي كند. اين حالت مي تواند بازتاب رابطه نزديك آن ها با مادرشان باشد كه از طريق آگاهي و همدلي دنياي زنان را درك كردند يا آرمان هايي كه مادرشان مي خواسته و به آن نرسيده است. زن آرتميسي داراي تمايلات حمايت از حقوق زنان است و اعتقاد دارد حقوق زنان و مردان با هم برابر و مساوي است، با مردان رقابت مي كند و احساس مي كند نقش هاي كليشه اي كه از او انتظار مي رود، غيرعادي و غيرطبيعي است.

روابط جنسي
يك زن آرتميسي مي تواند بكارت خود را حفظ كند و اميال جنسي اش هرگز بروز و ظهور نكند. زن آرتميسي به رابطه جنسي به عنوان بخشي از تمايلش براي كشف و امتحان كردن و ماجراجويي نگاه مي كند.
براي يك زن آرتميسي روابط زناشويي در وهله دوم قرار دارد و آرمان ها و پروژه هاي خلاقانه اش در وهله اول است. در نتيجه رابطه جنسي براي آن ها حكم يك ورزش سرگرم كننده يا تمرين بدني دارد تا بيان فيزيكي صميميت و تعهد عاطفي به همسر و حتي بيان احساسات عميق غريزي.

ازدواج
ازدواج در سال هاي ابتدايي جواني كه زن آرتميسي درگير كار يا اهدافش است، برايش دور از ذهن است. علاوه بر آن در خانه ماندن برايش هيچ جذابيتي ندارد. اگر او جذاب و اجتماعي باشد و در زمينه هاي گوناگوني فعاليت داشته باشد، به راحتي مي تواند با تعدادي از مردان و نه فقط يك فرد خاص معاشرت داشته باشد. اگر او ازدواج كند، احتمالاً همسرش يكي از همكلاسي هايش، همكارش و يا رقيبش است.


روابط با مردان
زن آرتميسي معمولاً‌ جذب مرداني مي شود كه داراي شخصيتي خلاق، زيبايي شناسانه، درمانگر و يا علاقمند به موسيقي هستند و شغلشان در زمينه ياري رساني است، چرا كه چنين مردي معمولاً از لحاظ ذهني، با زن برابر است و داراي علايق مشترك يا مكمل اوست. او همچنين از مرداني كه تمايل دارند مركز زندگي اش باشند، اجتناب مي كند. زن آرتميسي طبع بلندي دارد و برايش مسخره است كه بخواهد نقش خانم كوچولو را بازي كند.

فرزندان
زن آرتميسي به سختي مي تواند يك مادر نمونه باشد و حاملگي و نگهداري از نوزاد برايش به هيچ عنوان ارضاء‌كننده نيست. در واقع حاملگي ممكن است براي او نفرت انگيز باشد؛ چرا كه او دوست دارد فيزيك ورزشكاري و متناسب خود را حفظ كند. او دروناً نيروي غريزي مادر شدن را حس نمي كند، گرچه حتي اگر به بچه ها علاقه نشان دهد.
زماني كه بچه دار شود، نمونه مادري است كه استقلال را در كودكش پرورش مي دهد، به او ياد مي دهد چگونه از خودش دفاع كند و حتي چگونه در حين دفاع وحشي باشد. كودكان آن ها متقاعد شدند مادرشان تا پاي مرگ براي آن ها مبارزه مي كند.

ميانسالي
زن آرتميسي اگر ديگر كهن الگوها را در خودش رشد نداده باشد، ممكن است دچار بحران ميانسالي شود. در ميانسالي مي بيند كه سرزمين ناشناخته اي براي كشف باقي نمانده است و او در دستيابي به اهدافش شكست خورده يا موفق شده اما به سمت درونش برنگشته است. او در ميانسالي احساسات و آرزوهاي مدت ها فراموش شده اش را كشف مي كند و اين انگيزه رفتن به سمت درون براي آن هاست.

تعدیل انرژی آرتمیس
1. زمانی که خشمگین هستید، لبخند بزنید و به آرامی به بحث ادامه دهید. (کنترل خشم را تمرین کنید.)
2. هنگام بحث در مورد حقوق زنان تهاجمی برخورد نکنید و شنونده نظر دیگران باشید.
3. لیستی از احساسات، امیال طرد شده و نیازهایتان بنویسید و به آن بپردازید.
4. زمانی که خسته هستید، از فعالیت بیشتر اجتناب کنید و کمی استراحت کنید.

پرورش انرژی آرتمیس
1. برنامه دسته جمعی گردش در طبیعت و دویدن را تجربه کنید.
2. کارهای عقب مانده تان را پیگیری کنید.
3. عضو انجمن یا خیریه شوید و یا یک فعالیت ورزشی را آغاز کنید.
4. سفر به سمت چیزهایی که تجربه نکردید یا جاهایی که نرفتید، تجربه کنید.

منبع: انواع زنان

نویسنده: ژان شينودا بولن

مترجم: نيلوفر نواري

ناشر: بنیاد فرهنگ زندگی

نظرات کاربران 7 نظر ارائه شده است
فاطمه ارسال در تاریخ ۱۲ تیر ماه ۱۳۹۸

سلام ،خدا قوت،افراد وابسته چه نوع ارکیتایپی دارند؟

ادمین سایت بنیاد فرهنگ زندگی

در هر آرکتایپی امکان وابستگی به موضوعی خاص امکان پذیر است ، با مطالعه ی کتتاب انواع زنان میتونید با همه ی آرکتایپ ها و جهان گسترده ی اونها آشنا بشید / وحدتیان ادمین بنیاد فرهنگ زندگی

سوسن ارسال در تاریخ ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۸

من یک آرتمیس هستم‌ و اکثر خصوصيات گفته شده را دارم و راضیم از این قضیه. فقط چیزی که اذیتم میکنه رابطه ام با جنس مذکر هست. خیلی رابطه ام ادامه دار نیست واقعا دوست دارم که یکی همراهم باشه و تا الان این رو تجربه نکردم. 26 سالمه

ادمین سایت بنیاد فرهنگ زندگی

سوسن جانم گوش دادن به کلاس صوتی عاشقی یعنی جدایی به انرژی آرتمیس شماکمک میکند تا بتوانید روابط عاطفی سالمی را هم تجربه کنید/وحدتیان ادمین بنیادفرهنگ زندگی

ندا ارسال در تاریخ ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۸

خیلی جالب بود. من خیلی از خصوصیات ارتمیس رو دارم. و الان دچار بحران مییان سالی هستم. نمیدونم الان باید چکار کنم. در برابر مردها خیلی جبهه میگیرم

ادمین سایت بنیاد فرهنگ زندگی

شرکت در سمینار نقشه راه و مطالعه ی کتاب های 4 قدرت زنان و خردخاص و جذاب بودن پیشنهاد ما به شماست /وحدتیان ادمین بنیادفرهنگ زندگی

Ahadi ارسال در تاریخ ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۸

خیلی از خصوصیات آرتیمس رو دارم ولی بعضی جاها متفاوتم

Rahafallah ارسال در تاریخ ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۸

به نظرم برخي از اين خصوصيات رو دارم...بويژه مستقل و هدفمند زندگي كردن...

shadikafshi ارسال در تاریخ ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۸

يكمي گيج شدم يه سري از اين رفتارهاي دارم يه سري ندارم موندم الان ارتميس هستم يا نيستم

ادمین سایت بنیاد فرهنگ زندگی

به مقدار متوسط آرتمیس هستید :) /وحدتیان ادمین بنیادفرهنگ زندگی

ساینا ارسال در تاریخ ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۸

همه کهن الگو ها رو داربم هممون اما بعضی هاش کمتر و بیشتر هست ،،نمی گفت من ارتمیسم یا ....?

Elham ارسال در تاریخ ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۸

من خیلی از خصوصیات ارتمیس و دارم و احساس میکنم مردان از زنان مستقل دوری میکنند و بیشتر دوس دارن زن به مرد نیاز داشته باشه و ضعیف تر باشه و حمایتش کنند،،اخه چراااا

ادمین سایت بنیاد فرهنگ زندگی

الهام جانم کلاس صوتی عقده ها و عاشقی یعنی جدایی حسابی میتونه برات راه گشا باشه و بهت کمک کنه جواب سوالاتت رو پیدا کنی /وحدتیان ادمین بنیادفرهنگ زندگی