۰۵ آذر ماه ۱۳۹۷ زندگی برازنده من؛ آدم های بد به سزای اعمال شان می رسند؟!
سطح مقاله : پیشرفته

کارهای نیک جواب خواهند گرفت و آدم هایی که باعث آزار ما شدند، تنبیه می شوند؟ چرا وضعیت یا آدم هایی در زندگیم نمی آیند که احساس امنیت کنم؟ با شناخت کهن الگوی معصوم، وعده شیرین زبانی و چاپلوسی دیگران را نخورید

کهن الگو به شکل نامحسوس درون ما پرسه می زند تا اینکه بالاخره در یکی از مراحل زندگی به وضوح خودش را نشان دهد. کهن الگوها یک ترتیب کلی و منطقی را در وقایع زندگی می پیمایند. علاوه بر آن یک یا چند کهن الگو ممکن است هویت اصلی شما را تشکیل دهند. زمانیکه موفق شدید چندین داستان اسطوره ای را در زندگی خود شناخته و تجربه کنید، آن وقت می توانید از مزایای آن ها استفاده کنید و بهتر تصمیم بگیرید امور را اداره کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، روی عبارت "زندگی برازنده من" کلیک کنید.

معصوم اولین کهن الگویی است که در سفر قهرمانی زندگی مان با آن روبرو می شویم. این کهن الگو مظهر اعتماد به دیگران و جهان است. او معتقد است تلاش و کارهای نیک او بالاخره نتایج مثبت و پاداش خواهد گرفت. نکات مثبت این کهن الگو اعتماد، ایمان، امید و شگفتی هایی است که با خود به همراه می آورد.

همه ما بر این باوریم که خانواده، دولت، کارفرمایان و سایر سازمان ها باید به نیازهای ما رسیدگی کنند و اکثر آدم ها راستگو و درستکار هستند، اما آن زمان که یاری و پشتیبانی خانواده، سازمان و اجتماع را از دست می دهیم، این کهن الگو در ما پژمرده می شود.

معصوم معتقد است دنیا به نیازهای او رسیدگی خواهد کرد. ایمان و مثبت اندیشی پایه و اساس اعتماد او به زندگی را تشکیل می دهد. اگر کهن الگوی معصوم در وجود شما فعال باشد، به خوبی می دانید روزنه ای از امید در همه سختی ها و تیرگی های زندگی وجود دارد.

اگر معصومی موفق و کامیاب باشید، ایمان، سادگی و خوبی را در زندگی ملاک عمل قرار می دهید. اصولاً به دیگران و دنیا به عنوان یک مکان امن اعتماد دارید، در مقابل وسوسه های زندگی ایستادگی می کنید و جهان را در حفظ نجابت و عدالت یاری می دهید. خیلی ها امید و مثبت اندیشی را از شما می آموزند و به خوبی نشان می دهید که شادکامی انسان از راه یک زندگی ساده، پاک و سالم به خوبی تأمین می شود. در سختی ها هم تمرکز ذهنی خود را روی مثبت ها حفظ می کنید و اجازه نمی دهید منفی ها تفکر شما را نسبت به خود یا احتمالات آینده مخدوش کنند و اینگونه امید را همواره زنده نگه می دارید. معصوم مثبت فرصت ها را می بیند، به دیگران انگیزه می دهد و خوشحال و شاداب کارهایش را جلو می برد.

اگر معصوم در شما فعال باشد، علاقه دارید سایرین شما را انسانی خوب، مهربان و مثبت ببینند و نمی خواهید کسی شما را بدجنس، سرد یا مزاحم تلقی کند. همچنین احتمالاً راهکارهای سنتی و امتحان شده را می پسندید، مشکلات را زیاد جدی نمی گیرید و معمولاً از خدمات یک متخصص برای حل مسأله کمک می گیرید، اما در هر صورت امید خود را حفظ می کنید و معتقدید مشکل شما حل شدنی است. در ضمن ممکن است هیچ واکنشی از خودتان نشان ندهید به این امید که کسی برای کمک به شما می آید. ایمان و مثبت اندیشی پایه و اساس اعتماد معصوم به زندگی را تشکیل می دهد.

انرژی و طبیعت معصوم مورد تحسین بسیاری از افراد قرار می گیرد. در عین حال افراد دیگری، معصوم را زودباور، محتاج حمایت و ناتوان به حساب می آورند. شخصیت وابسته معصوم گاهی نزدیکان او را کلافه و خشمگین می کند، چرا که این اشخاص مایل نیستند نگهداری از معصوم را به گرفتاری های متعدد زندگی خود بیفزایند.

در صورتیکه موارد زیر در مورد شما صادق است، شما از ضعیف بودن این کهن الگو در زندگی تان رنج می برید:

اغلب بدبین هستی، منفی می اندیشید، دلسرد هستید و امیدی به پیشرفت در وقایعی که با آن ها روبرو هستید، ندارید.

رفتار کسانی که زودباور به نظر می رسند، اغلب شما را ناراحت می کند.

تا به حال وضعیتی که در آن احساس امنیت کافی کنید، نداشتید.

آموختید و بر این باورید که خوشبین بودن و اعتماد به دیگران کار درستی نیست.


منبع: زندگی برازنده من

نویسنده: کارول اس پیرسون/ هیو.کی مار

مترجم: کاوه نیری

ناشر: بنیاد فرهنگ زندگی

نظرات کاربران 3 نظر ارائه شده است
مینا ارسال در تاریخ ۱۷ آذر ماه ۱۳۹۷

با سلام
این کتاب کهن الگو ها را معرفی می کند. آیا راه حلی برای تغییر کهن الگوهای فعال ما که باعث آسیب در روابطمان شده اند، ارائه میدهد؟
با تشکر از راهنماییتان

مینا ارسال در تاریخ ۱۶ آذر ماه ۱۳۹۷

لطفا PDFمقالاتتون پایین برای دانلود کردن قرار دهید.ممنون.

سودابه چگینی ارسال در تاریخ ۱۵ آذر ماه ۱۳۹۷

سلام استاد ارجمند مدتها پیش که صحبتهاتونو تو تلویزیون میدیم وبسیار هم علاقمند این مباحث هستم (معلومه کهن الگوی معصوم در من فعاله ☺)شما این کتاب معرفی کردید ومن خیلی مشتاق بودم بخونمش ولی موفق نشدم الان که قسمتهایی از اونو میخونم انگار گمشده ای رو پیدا کردم خیلی خوشحالم وازتون ممنون عالیه همونطور که فکر میکردم ???