۲۴ مرداد ماه ۱۳۹۸ دپارتمان کسب و کار
سطح مقاله : پیشرفته
افزایش سایز متن

پنج حوزه بنیادین هر کسب و کار رو در متن سوال به شما معرفی کردیم که هر کدوم یه سری زیر مجموعه دارن.

مثلا تو بخش مدیران ارشد زیر مجموعه های مربوط به طراحی رسالت، ماموریت ها، چشم انداز، استراتژی های کلان، مدل های رهبری، طراحی کسب و کار و ....وجود دارن.

تو بخش مربوط به بازاریابی و فروش، زیر مجموعه های مربوط به امور مربوط طراحی مدل بازاریابی و فروش، تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی، تحلیل های صنعت و رقبا و دسته محصول، راه اندازی سازمان فروش، امور مربوط به تبلیفات و برندینگ، هدف گذاری های فروش و ... وجود دارن.

تو بخش مربوط به تولید، زیر مجوعه های مربوط به سیستم تامین، انبار، برنامه ریزی تولید، تحقیق و توسعه، پژوهش و .... وجود دارن.

تو بخش سیستمی ساختاری امور مربوط به چارت سازمانی، فلوچارت ها و ارتباط های کاری و گزارش دهی افراد به بکدیگر، امور مالی و حسابداری، امور مربوط به دارایی و مالیات و ... وجود دارن.

تو بخش منابع انسانی امور مربوط به برنامه ریزی منابع انسانی، شرح وظایف ها و شرایط احراز کارکنان، جذب و استخدام، آموزش، ارزیابی عملکرد، سیستم حقوق و تنبیه و پاداش، آیین نامه های انضباطی و ... وجود دارن. در هر کسب و کاری با توجه به خدماتی یا کالا محور بودنش بعضی از این 5 حوزه معرفی شده، پررنگ تر هستند یا بعضی از اونا حذف و جای خودشون به دیگری میدن.

ضمن اینکه از شما خواستیم خودتون رو در 5 حوزه مطروحه ارزیابی کنید، از شما می خوایم اگر در کسب و کارتون بخش های دیگه ای نقش محوری دارن که ما بهشون اشاره نکردیم، در موردشون توضیح بدین و ارزیابی خودتون رو به عنوان مدیر مجموعه از اون بخش رو هم با ما در میون بزارید.

مدیرانی که تمایل به همکاری دارن می تونن به سوالات طرح شده پاسخ بدن که تو پروفایلشون تو سایت بنیاد ثبت بشه و همزمان کامنت هم بزارن.

هر چند پست یکبار، یه تحلیل به پاسخ های شما داریم و از کسانی که همراهی بیشتری در ارائه پاسخهای بهتر و دقیقتری دارن، در بررسی موردی عارضه یابی کسب و کارشون استفاده می کنیم.

در ادامه برنامه های بلند مدتی برای رفع عارضه، بهبود و توسعه کسب و کارهای شما داریم.

آدرس پیج لینکدین بنیاد که چالش و پست های مربوط به دپارتمان کسب و کار در آنجا بارگزاری و تحلیل خواهد شد:

https://www.linkedin.com/company/بنیاد-فرهنگ-زندگی