۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۸ آرس؛ انرژي پرهيجان، پرانرژي و پرتحرك
سطح مقاله : پیشرفته

مرد آرسی اعتماد به نفس دارد، گستاخ، فعال و احساساتی است. او معمولا پیش از واکنش نشان دادن، فکر نمی کند. این لحظه ای بودن برای او مشکل ساز می شود. او در موقعیت های مختلف توانایی واکنش سریع را دارد.

كودكي
پسر آرس از زمان به دنيا آمدن فعال و احساساتي است و حالت هاي دروني اش را به شكل هاي مختلف ابراز مي كند. احتمالاً او خود را با اولين فريادي كه كشيده، شناخته است. فرياد او به اين معناست كه: همين الان برايم كاري كنيد. هنگام گريه كردن تمام بدنش را براي نشان دادن اعتراض به كار مي گيرد و حتي از دست و پايش هم كمك مي گيرد. كودك آرسي خنديدن از ته دل و بازي هاي فيزيكي را دوست دارد و اگر آسيبي در اين ميان به او وارد شود هم واكنش او از ته دل خواهد بود. پدر و مادر كودك آرسي بايد مراقب باشند كه آسيبي به او نرسد، چرا كه چنين كودكي نسبت به بقيه كودكان بيشتر زخمي مي شود، چرا كه مي خواهد هر چيزي را با تجربه مستقيم خود ياد بگيرد.
نوجواني و جواني
جوان آرسي در فعاليت ها و ورزش هاي گروهي شركت مي كند و ياد مي گيرد خشم خود را در رقابت هاي ورزشي نشان دهد و در پاسخ، تشويق و تحسين ديگران را دريافت مي كند يا ممكن است به گروه هاي بزهكار بپيوندد و از مدرسه اخراج شود. در اين صورت او از جامعه دور مي شود و مشكلاتي اساسي به سراغش مي آيند.
دبيرستان و دانشگاه مي تواند باعث موفقيت يا شكست زودرس شخص آرسي شود. اگر او دورانديشي نداشته باشد، ممكن است خيلي زود مدرسه و دانشگاه را ترك كند. در اين صورت احتمال موفقيت او در ورزش، موسيقي و تحصيلات دانشگاهي از بين خواهد رفت.



كار
آرس به طور طبيعي به طرف حركت و فعاليت كشيده مي شود. او دوست دارد از ابزارهاي مختلف استفاده كند و از انرژي اش لذت ببرد. او حوصله كارهاي تئوري و رسيدن به اهداف طولاني مدت را ندارد. شغل هايي كه در آن ها ريسك وجود دارد، مورد علاقه اش هستند و با به عهده گرفتن چنين كارهايي، مهارت ها و استعدادهايش را رشد مي دهد. او از كار كردن با مردهاي ديگر لذت مي برد.



رابطه با مردان
مرد آرسی دوست دارد زمان زیادی را با دوستان مرد خود بگذراند، بازی و ورزش کند یا دسته جمعی به تماشای مسابقات ورزشی مشغول شوند. موضوع های مورد علاقه او زنان و ورزش هستند. در صورتيكه آرس در شما بالا باشد، اگر ببينيد دوستتان با كسي دعوا مي كند، بدون سوال به جانب داري از دوستش وارد ميدان مي شويد و كاري به اينكه دعوا سر چي و حق با كي هست، نداريد. ممكن است براي خريد يك ماست از خانه بيرون برود، اما زماني كه به او زنگ مي زنيد كه ببينيد چرا دير كرده، متوجه مي شويد با دوستانش رفته شمال! دوستان همجنس مرد آرسی بهترین و مهم ترین بخش زندگی او هستند، نمی تواند دوری آن ها را به مدت طولانی تحمل کند و به آن ها دلبستگی، علاقه و تمایل شدید و خاصی دارد. هنگامی که هر کدام از دوستانش، هر کاری داشته باشند مثل اسباب کشی و دعوا و از این قبیل، با جان و دل و زودتر از همه، آنجاست.



رابطه با زنان
معمولاً مردان آرسی در نگاه اول به نظر زنان جالب و جذاب می آیند، اما پس از مدتی و به خصوص هنگامی که برای اولین بار خشم خود را علنی می کنند، زنان به سرعت از آن ها فاصله می گیرند. آرسی ها با زنان خیلی صمیمانه رابطه برقرار می کنند و سن زن برای آن ها خیلی مهم نیست. با همسرش بیشتر دوست است تا هر چیز دیگری و معتقد است که زن و شوهر همانند دو دوست می توانند در کنار هم باشند. مردان آرس در صورتی که زنان سعی نکنند تا آن ها را کنترل کنند، می توانند همسران خوبی باشند. مردان آرسی درمورد زنان بسیار تعصب دارند و غیرتی هستند و برایشان فرقی نمی کند که این خانم با آن ها نسبتی دارد یا نه، همه خانم ها را ناموس خود دانسته و با هر کسی که بخواهد برای آن ها مزاحمتی ایجاد کند، كتك كاري مي كند. بطور کلی اینکه خانمی از آن ها درخواستی داشته باشد، برایشان خشنود کننده، مهم و ارزشمند است و علاقه دارند که از او حمایت کنند.



ازدواج
مرد آرسی هرگز برای ازدواج برنامه ریزی نمی کند و در عین حال از ازدواج فرار هم نمی کند. او به پیامدهای درازمدت ازدواج فکر نمی کند. ممکن است بلافاصله پس از تمام کردن دبیرستان ازدواج کند و بلافاصله پس از ازدواج، صاحب فرزند شود.
هنگامی که مرد آرسی دچار مشکل شود، طبیعت واکنشی و لحظه ای او باعث می شود که این مشکل به پیچیدگی بزرگ تري تبدیل شود و به زندگی شغلی یا زندگی خانوادگی اش لطمه بزند. مرد آرسی که در سنین کم ازدواج می کند ممکن است بعدها جذب زنی شود که با ویژگیهای آرسی او سازگاری بیشتری دارد.
آرسی ها با زنان خیلی صمیمانه رابطه برقرار می کنند و سن زن برای آنها خیلی مهم نیست. با همسرش بیشتر دوست است تا هر چیز دیگری و معتقد است که زن و شوهر همانند دو دوست می توانند در کنار یکدیگر حضور داشته باشند. او هر کاری که بتواند برای خوشحال کردن همسرش انجام می دهد و از این موضوع لذت می برد. به سادگی احساساتش را بروز می دهد و خیلی برای او مهم نیست که دیگران چه قضاوتی درباره اش می کنند. در رابطه با تمام وجود ظاهر می شود.



فرزندان
معمولا به صورت اتفاقی صاحب فرزند می شوند. پدر آرسی ممکن است نتواند از نظر احساسی یا حتی مالی از فرزندانش حمایت کند و در زندگی خانوادگی حضوری پررنگ داشته باشد. ولی اگر مرد آرسی در زندگی فرزندان خود حضور داشته باشد، حضوری پررنگ دارد. طبیعت در لحظه بودن او باعث می شود بتواند به خوبی به فرزندانش حس پدر داشتن را منتقل کند. او فردی است دست و دلباز، البته اگر چیزی برای بخشیدن داشته باشد.
بطور کلی مردان آرسی بچه ها را خیلی دوست دارند، زود بچه دار می شوند، فرزندان زیاد می آورند و با فرزندانشان مثل دوست و رفیق، رفتار می کنند و آنها را در آغوششان می گیرند.
میانسالی
نوع زندگی مردان آرسی در میانسالی بستگی شدیدی به طبقه اجتماعی ای دارد که در آن زندگی می کنند. در خانواده های جاه طلب برای مرد آرسی یک تراژدی به حساب می آید. مردان آرسی در این خانواده ها تحقیر می شوند. مرد آرسی که در خانواده ای اهل تجارت به دنیا آمده است، در میان سالی احساس خوبی درباره خود دارد. حمایت عاطفی برای مرد آرسی موضوعی بسیار مهم است. او باید خودش باشد. برای مرد آرسی رسیدن به موقعیتی ثابت و راضی کننده در میانسالی ساده است، البته اگر او در خانواده ای اهل کار به دنیا آمده باشد.
تعديل انرژي آرس:
1. مكث كردن را تمرين كنيد.
2. از 3 نفر از نزديكان خود بخواهيد مشكلات شما را بگويند و شما پذيراي انتقادآن ها باشيد.
3. براي خود برنامه هفتگي بريزيد و شريك عاطفي تان را از برنامه خود آگاه كنيد.
4. در جايي كه عصباني مي شويد و مي خواهيد واكنش نشان دهيد، نفس عميق بكشيد و ريتم روان و تن تان را كنترل كنيد.
5. زماني كه هيجان زده هستيد و مي خواهيد كاري انجام دهيد، اول فكر كنيد و عواقب را مرور كنيد.
6. زمانيكه خشمگين هستيد، از ناراحتي هاي خود حرف بزنيد و گفتگوي آگاهانه كنيد.
7. براي رشد خود و ادامه تحصيل برنامه ريزي كنيد.
پرورش انرژي آرس
1. مدت زمان زیادی را به ورزشهای سریع هوازی و پر تعرق اختصاص بده، ورزش هایی مثل فوتبال و بسکتبال که باعث شود به قدری عرق کنی که همه لباسهایت خیس آب شود.
2. مدت زمان طولانی (بیشتر از یک سوم اوقات روز) را با دوستان باش و به خوشگذرانی در جمع دوستان و به اصطلاح رفیق بازی بپرداز.
3. تا پای جان برای دوستانت در هر شرایطی هر کاری که می توانی انجام بده. به طوری که هر کدام از دوستان و آشنایان کاری داشته باشد، روی مرام و معرفت تو حساب باز کند و از تو کمک بخواهد تا تو هم برایش انجام دهی.
4. در رفتارت سرعت عمل داشته باش و رفتارت بداهه باشد و از قبل در مورد کاری که می خواهی انجام دهی فکر نکن؛ مثلا اول از جای خود بلند شو و بعد فکر کن که برای چه کاری از جا بلند شدی.
5. کارهای پر ریسک و پر خطر مانند بانجی جامپینگ، تک چرخ زدن با موتور و یا همه کارهایی که از نظر دیگران خطرناک است و شاید حتی انجام آن را غیر عاقلانه بدانند را برای اثبات مردانگی انجام بده.
6. تجربیات جسمانی مانند تماس بدنی با دیگران، در آغوش گرفتن، یا حتی به شانه کسی ضربه زدن و فعالیت هایی که فرد را با بدنش در ارتباط قرار می دهد، داشته باش.
7. به احساسات بدني تان توجه كنيد و به آن بپردازيد.