۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۷ در رابطه با این مردها مراقب باشید!
سطح مقاله : پیشرفته

اگر مردی زن ایده آل خود را با زنی که با او در رابطه است اشتباه بگیرد، رابطه اش نابود می شود. بر اساس شخصیت زنانه رویای مردان، می توان گفت او چه رابطه ای با سعادت و خوشبختی در زندگی دارد.

مردان ما دوره سختی را طی می کنند. در قدیم رابطه زن و مرد با قانون و آداب و رسوم تعریف می شد و مرد جایگاه خود را می شناخت و سعادت، لذت و خوشبختی خود را در زندگی تضمین می کرد و به زندگی روح، معنا و ارزش می داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، روی عبارت "مرد ایده آل" کلیک کنید.

در قدیم مرد با راهنمایی والدینش ازدواج می کرد و زندگی خانوادگی کاملاً سنتی و کلیشه ای داشت و به ندرت ممکن بود که به آزادی در این انتخاب فکر کند. اگر از مردان جوامع سنتی بخواهید که حدود آزادی شان را درباره انتخاب همسر و چگونگی ازدواج بیان کنند، خواهید دید که آزادی آن ها همان اندازه است که آزادی دارند از نیروی جاذبه زمین بهره مند شوند. در واقع مردان جوامع سنتی زیاد رضایت خود از ازدواج و سعادتشان را زیر سؤال نمی برند. چنین پرسش هایی به ندرت در جوامع سنتی طرح می شوند. از آنجا که مرد امروزی آرمان آزادی را به چنگ آورده، برای اجتناب از دام های قدرتمند و معمول در روابط امروزی، باید بینشی به همان قدرت داشته باشد تا در این دام ها نیفتد. سعادت یعنی زنانگی وجود یک مرد، یعنی کیفیتی احساسی که معمولاً مرد باید برای کشف آن تلاش کند تا در دام رابطه های زیاد با خانم ها قرار نگیرد.

امروزه مردان ما جاده و مسیر خود را گم کردند. مردانی که مادرشان برایشان آنقدر در اولویت است که دائماً در قیاس مادر و زن خود، زن شان را عذاب می دهند. مردانی که چنان شیفته زن خود می شوند که با مادرانشان فاصله عمیق پیدا می کنند. مردانی که به محض یک اتفاق ناگوار ترجیح می دهند از صحنه زندگی کنار بکشنند یا اصلاً کارهایی می کنند که مسؤولیت کمتری از آنان خواسته شود و رشد زندگی شان را اینگونه متوقف کردند. مردانی که به دلیل آنکه هنوز مرد نشددند، با لاف زنی و یا انجام حرکات غیرمعقول و بعضاً خطرناک سعی در اثبات مرد بودن خود دارند. مردانی که هنوز نمی دانند از زن خود چقدر باید انتظار داشته باشند. مردانی که تنش های سختی با مادر خود دارند، چون هنوز نمی دانند نقش مادر در زندگی آن ها کجاست، مردانی که اگر اجازه پیدا کنند، شاید از زن خود جدا شوند تا به مطلوب خود دست پیدا کنند.

این ها همه مصیبت های تشخیص ندادن رابطه زن و مرد و ارتباط درست با زنانگی درون است. بنابراین تماس خوب با زن درون، برقراری رابطه خوب با زنان بیرونی زندگی مرد را بسیار راحت می کند. زنانگی رنگ، روح و لذت زندگی مرد است. بدون زنانگی، مرد بی جان است. زنانگی به مفهوم زندگی است. در نظریه روانشناسی تحلیلی، عامل ارزشمندی قدرت، موفقیت، سعادت و خوشبختی یک مرد و همچنین محبوب شدن در میان زنان زندگی اش شناخت زنانگی درونش است.


منبع: مرد ایده آل

نویسنده: رابرت الکس جانسون

مترجم: سیمین موحد

ناشر: بنیاد فرهنگ زندگی

نظرات کاربران 2 نظر ارائه شده است
محمد متين كيا ارسال در تاریخ ۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۷

ببخشيد من منظور از زنانگي مردان را متوجه نميشم ايا كتابي دراين خصوص وجود دارد

ماریا ارسال در تاریخ ۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۷

با سلام. راجب این مطلب که مردهایی هستند که بمحض هر اتفاقات ناخوشایند صحنه زندگی رو ترک میکنند و به لاک افسردگی میرن (منظور صرفا طلاق نیست) و همچنین مردهایی که هنوز نمیدونند که نقش مادرشون در زندگیشون تا کجاست و کمتر اجازه دخالت بدن و مستقل بشن کتابی وجود داره که به خود این مردها کمک کننده باشه در این زمینه. ممنون میشم معرفی بفرمایید.