۱۲ آذر ماه ۱۳۹۷ زندگی برازنده من؛ عشق و عاشقی بزرگ ترین هذیان بشریت!
سطح مقاله : پیشرفته

چرا جذب آدم های نمایشی در ابراز عشق می شوم؟ چرا این آدم ها به من تعهد نمی دهند؟ عشق خطرناک است و من اصلاً به سمتش نمی روم! با پرورش کهن الگوی عاشق، ابراز عشق واقعی را تشخیص دهید

کهن الگو به شکل نامحسوس درون ما پرسه می زند تا اینکه بالاخره در یکی از مراحل زندگی به وضوح خودش را نشان دهد. کهن الگوها یک ترتیب کلی و منطقی را در وقایع زندگی می پیمایند. علاوه بر آن یک یا چند کهن الگو ممکن است هویت اصلی شما را تشکیل دهند. زمانیکه موفق شدید چندین داستان اسطوره ای را در زندگی خود شناخته و تجربه کنید، آن وقت می توانید از مزایای آن ها استفاده کنید و بهتر تصمیم بگیرید امور را اداره کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، روی عبارت "زندگی برازنده من" کلیک کنید.

عشق میان دو انسان رایج ترین نوع داستان عاشق است، ولی هر کس که به شخص یا چیز دیگری عشق می ورزد، انسانی عاشق محسوب می شود. عاشق ها معمولاً دارای گیرایی و جاذبه قابل توجهی هستند که از تیپ و شخصیت آن ها سرچشمه می گیرد و دیگران را جلب می نماید. دغدغه عاشق تجربه عشق های گوناگون از یک سو و تعهد دادن به یک نفر از سوی دیگر است. عاشق درون خود ارتباطی میان عشق و مرگ احساس می کند و داستان ما نیز نمایانگر این مطلب است. عاشق می خواهد وجود خود را با دیگری (دوست، گروه، کار یا معنویت) در هم آمیزد، ولی چنین عملی خطر گم کردن هویت او را به همراه دارد. چالش روزمره عاشق حفظ تعهد از سویی و هویت خود از سوی دیگر است. اگر در ایجاد تعادل موفق نشود، ممکن است خود را در رابطه اش گم کرده و از این بابت اظهار نارضایتی نماید. روایت هایی که در آن عاشق و معشوق مردن را بر جدایی ترجیح می دهند، از این باور که عشق از مرگ فراتر می رود سخن می گویند.

انرژی عاشق درون شما جذابیت، جلب کسانی که شما را دوست دارند، امکان انجام کارهای عاشقانه و مهرورزی نسبت به دیگران را امکانپذیر می سازد.

با داستان های عاشقانه در رمان ها، کمدی ها، ادبیات، فیلم ها، اپراها و کارهای هنری برخورد می کنیم. موضوع اصلی اغلب کششی است که دو نفر نسبت به هم حس می کنند و بعد موانع و سوءتفاهم هایی سر راه شان قرار می گیرد. آن دو ممکن است در عبور از موانع موفق شوند و عشق شان را برای همیشه حفظ کنند و یا به یکدیگر نرسند و رابطه و عشق شان یا حتی جان شان را از دست بدهند. داستان های کسانی که از فداکاری های دو انسان در راه عشق سخن می گویند و روایت های علاقه، نزدیکی، هماهنگی و پیوندی که اعضای یک تیم به هم حس می کنند، یا به عشق الهی و یگانگی با پروردگار مربوط می شوند، به کهن الگوی عاشق ارتباط دارند.

عاشق عطوفت، صمیمیت، همبستگی و از همه مهم تر مهارت عشق ورزی نسبت به دیگران، زندگی و زیبایی را در وجود ما بیدار می کند.

عاشق تکامل خود را از طریق یاری مردم برای شناخت انواع عشق، از زناشویی و خانوادگی گرفته تا شغلی و فرهنگی به دست می آورد. او مردم را در احیاء و ابراز مناسب این عشق ها راهنمایی می کند. ابزار و استفاده از انرژی مثبت عشق ما را به یکدیگر نزدیک می کند و همه امور را از رابطه زناشویی گرفته تا آرمان های معنوی و افکار تازه پشتیبانی می کند.

وحدت و یگانگی نیروهای اصلی عاشق هستند. این کشش شکل دهنده وصلتی است که میان دو ذره میکروسکوپی، حیوانات یا دو انسان انجام می شود و زیربنای یک رابطه درازمدت و پایدار را تشکیل می دهد. برای خیلی ها عشق و رابطه زناشویی اهمیت ویژه ای دارد. اصولاٌ فراگرفتن مهارت های عشق ورزی نشانه پیشرفت معنوی است. اگر هر روز از عشق خود نگهداری کنیم، به خاطرشان سپاسگزار باشیم و آن را رشد دهیم، در راه این کهن الگو قدم برداشتیم.

به عنوان یک عاشق تکامل یافته، لطیف، احساسی و پر از شوق زندگی و عطوفت برای دیگران هستید. خواهان شریکی هستید که با او عشقی عمیق و دوطرفه را با تمام وجود احساس کنید. فعالیت ها و شغل هایی را که علاقه قلبی تان است، انجام می دهید و کودکان، طبیعت، اشیاء و اطرافیانی را که به شما تعلق دارند، دوست دارید. احتمالاً علاقه و مهارت خاصی در بهبود روابط دیگران دارید و می توانید با آن ها نزدیک و صمیمی باشید. تفاوت مهر کهن الگوی عاشق با کهن الگوی حامی در این است که دیگران را هم رده خود می داند، نه اشخاصی که ضعیف و نیازمند کمک تان هستند. رمانتیک و در جستجوی شادکامی هستید. می خواهید لذت خلسه یا لحظاتی شاد و استثنایی را به همراه دیگران تجربه کنید.

هم تعصب و هم بی بند و باری اجتماعی عاشق را تهدید می کند. بهتر است از هرزگی دوری کنید و شیفته انسان های آسیب رسان نشوید. نباید با ترک دیگران پس از فروکش کردن شیفتگی اولیه، قلب و احساس آن ها را زیر پا بگذارید. از سوی دیگر ممکن است در تقسیم عشق تان میان نزدیکان، درست و عادلانه رفتار نکنید و اینگونه بعضی از آن ها را محروم کنید و برنجانید. اگر داد و ستد عشق در زندگی تان جریان نداشته باشد، احساس پوچی و تهی بودن می کنید. بعضی از افراد شما را یک فرد سطحی، توخالی، باندباز و نمایشی به حساب می آورند.

در صورتیکه موارد زیر در مورد شما صادق است، شما از ضعیف بودن این کهن الگو در زندگی تان رنج می برید:

احساس و ابراز عشق و علاقه و دادن تعهد برای شما دشوار است.

علاقه چندانی به زیبایی، عطوفت و تجربه های دلنشین نشان نمی دهید.

عشق و عاشقی را مسخره می کنید.

امکان دارد تا به حال احساس عشق را نسبت به هیچکس و هیچ چیز تجربه نکرده باشید.

بر این باورید که عشق خطرناک است، می تواند به شما آسیب بزندد و روابط عاشقانه سبک هستند.


منبع: زندگی برازنده من

نویسنده: کارول اس پیرسون/ هیو.کی مار

مترجم: کاوه نیری

ناشر: بنیاد فرهنگ زندگی

نظرات کاربران 2 نظر ارائه شده است
پ ع ارسال در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۷

بحث بسیارجالبی هست اما درمورد تناقضاتی که درزندگی وفرهنگها پیش میاد بارسیدن به این کهن الگو وپیدا کردنش درنیمه دوم عمر چه باید کرد.

دال .الف ارسال در تاریخ ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۷

برای من خیلی رزونانس داشت عاشق
یادم اومد وقتی کتاب هفت عادت مردمان موثر و خوندم یکی از شعارهای انتخابیم عشق بود .
بعدن ناخودآگاه یک الگو انتخاب کردم الان که اینو خوندم فهمیدم واقعن عاشق بود اون آدم . شخصیت مودی لیانی در فیلمی به همین اسم که نقشش رو اندی گارسیا بازی کرده بود .
???

پ ع ارسال در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۳۹۷

ایا انتخاب کردین که به این کهن الگوبرسین؟یا خودش,بصورت یک اتفاق که نتیجه رسیدن به رشد,وبودن درراه تکامل بود پیش امد؟این عشق درکدام دسته انواع عشق برای شماروی داد؟تاثیرچبازخوردش درادامه زندگیتون چگونه بود؟اگه باتناقضاتی برخوردکردین چطورازاین سد گذشتین؟