۱۰ آذر ماه ۱۳۹۷ زندگی برازنده من؛ چگونه صدای ندای درونم را تشخیص دهم؟
سطح مقاله : پیشرفته

از ماجراجویی می ترسم و ترجیح می دهم در مسیری امن قدم بردارم.همرنگ جماعت شدن آن مسیر مطمئن است،اما با نیازهای درونی ام چکار کنم؟جستجوگر مسیری جذاب برای رسیدگی به نیازهای عمیق شما فراهم می کند

کهن الگو به شکل نامحسوس درون ما پرسه می زند تا اینکه بالاخره در یکی از مراحل زندگی به وضوح خودش را نشان دهد. کهن الگوها یک ترتیب کلی و منطقی را در وقایع زندگی می پیمایند. علاوه بر آن یک یا چند کهن الگو ممکن است هویت اصلی شما را تشکیل دهند. زمانیکه موفق شدید چندین داستان اسطوره ای را در زندگی خود شناخته و تجربه کنید، آن وقت می توانید از مزایای آن ها استفاده کنید و بهتر تصمیم بگیرید امور را اداره کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، روی عبارت "زندگی برازنده من" کلیک کنید.

جستجوگر برای یافتن پاسخ کنجکاوی های عمیق و برطرف کردن نیازهای درونی اش، ماجراجویی می کند. او از یک طرف می خواهد همرنگ جماعت باشد و از سوی دیگر خواستار رسیدگی و پاسخگویی به نیازهای درونی و فردی خویشتن است. از طرفی از تنهایی گام نهادن در راه رشد فردیت می ترسد و از طرف دیگر از پوچی دنبال کردن آن زندگی که به نیازهای درونی و منحصر به فرد او پاسخ نگوید، وحشت دارد.

کهن الگوی جستجوگر توان ماجراجویی، اکتشاف و پاسخگویی به نیازها و خواسته های منحصر به فرد ما را به ارمغان می آورد. جستجوگر وضعیت محدود و خسته کننده را ترک گفته و وارد سفر درونی یا بیرونی می رود. جستجوگر ممکن است پس از ماجراجویی های بسیار بالاخره مکان و مردمی را که به آن ها احساس تعلق می کند، بیابد و یا در این راه با شکست و عواقب منفی مواجه شود. جستجوگر ممکن است به اجبار وارد مسیری شود یا به خواست خود این کار را انجام دهد و برخی از اطرافیان در این مسیر او را همراهی و برخی دیگر با او مخالفت می کنند.

داستان هایی که حول جستجوی بی امان شخصیتی که به دنیال چیزی و یا علاقه ای می گردد، ماجراهایی که به بلوغ و کسب تجربه مربوط می شود و طی آن شخصی به سفر رفته و رفته رفته آزموده و پخته می شود، قصه هایی که در آن فردی افکاری را که در گذشته به او توصیه مردند، زیر سوال می برد، اندیشه و عقاید خود را شکل می دهد و مستقل و خودکفا می شود، در نهایت ممکن است از گذشته و ریشه های خود دوری ورزد، یا اینکه آن ها را حفظ کند و نزدشان بازگردد. روایت های دردناک کسانی که همیشه گوشه گیرند، چرا که جایی برای راه و ارزش های فردی خود در اجتماع و محیط زندگی شان نمی یابند. حکایت کسانی که از همسانی و مشابهت وحشت دارند، به این دسته از داستان ها مربوط می شود. موضوعاتی که قهرمان داستان به خاطر اتفاق بسیار ناگوار مجبور به ترک منزل شده و به ناچار دنبال خانه جدیدی است که بتواند در آنجا اصالت داشته باشد.

حسن ها و مهارت های اصلی جستجوگر استقلال کامل، زندگی فعال و پرماجرا و کنجکاوی سرشار است.

بسیاری از افراد که علایق فردی خود را دنبال می کنند، تنبیه و تبعید می شوند. جستجوگر به فضا و آزادی کافی برای پژوهش و اکتشاف نیاز دارد، بدون اینکه دیگران از او برنجند یا احساس دوری کنند. پدرها و مادرها اغلب خواهان این است که فرزندان به حرف هایشان گوش کنند، ولی نیاز نوجوانان این است که پدر و مادر هویت و استعدادهای راستین آن ها را بشناسند، بپذیرند، دوست داشته باشند و پشتیبانی کنند.

جستجوگر مستقل، پرشور و هیجانی است و اغلب انفرادی عمل می کند. او معمولاً آماده امتحان کردن و انجام کارها و برنامه های تازه است. از آنجا که نمی خواهد احساس کند کسی او را در قفس قرار داده است، برای استقلال دیگران نیز تا زمانی که کارها را به خوبی پیش ببرند، ارزش قائل می شود. برعکس خیلی ها که از تغییرهای سریع و غیرقابل پیش بینی دنیای امروز واهمه دارند، جستجوگر این دگرگونی ها را دوست دارد.

حاضر نیستید تکراری و ماشینی زندگی کنید و همیشه در حال جستجو و یافتن تجربه ها و امکانات جدید هستید. پیرو دیگران و نظر عموم نیستید و ترجیه می دهید هویت و راه منحصر به فرد و مناسب خود را بیابید. پر انگیزه و پر شوق هستید و سنتی رفتار نمی کنید. از توانایی هایتان برای پیشرفت در اهداف فردی تان از کوهنوردی گرفته تا امور مالی یا معنوی به خوبی استفاده می کنید و همواره خواستار اوج گرفتن و وفادار ماندن به هویت شخصی خود هستید.


منبع: زندگی برازنده من

نویسنده: کارول اس پیرسون/ هیو.کی مار

مترجم: کاوه نیری

ناشر: بنیاد فرهنگ زندگی

نظرات کاربران 5 نظر ارائه شده است
فریناز ارسال در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۹

با عرض سلام. آزمون نقشه راه رو انجام دادم اما درنتیجه آزمونم ۴ کهن الگوی اولیه نوشته شده بود‌.سوالی که دارم این هست که آیا سایر کهن الگوها در من وجود ندارند یا با شرکت در دوره خاصی باقی کهن الگوها در من بررسی میشن؟

ادمین سایت بنیاد فرهنگ زندگی

شما باید آزمون بیداری قهرمانان درون را انجام دهید.

مهوش شوشتريان ملاك ارسال در تاریخ ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۷

باتجربه ى جستجو گرى ،قبل از آشنا شدن با مفاهيم آركى تا يپى يونگ ،مانوس شدم ،وتمام آنچه را در اين مقاله ارائه شده ،برايم قابل لمس است ،وخودم را وتجربه هايم را دليل صحت اين گفتار مى دونم

نگار ارسال در تاریخ ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۷

من عاشق موسیقی و اوازم ولی از طرف جامعه وحتی خانوادم بشدت نهی میشم...چه کاری میتونم انجام بدم درجهت رشد جستجوگرم؟

محبوبه شجاعی ارسال در تاریخ ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۷

سلام اموزشها فوق العاده است واقعا من هنرمند مولی توی کارم ناموفق چطور باید جستجوگرم فعال کنم متشکرم

فاطمه ارسال در تاریخ ۲۲ آذر ماه ۱۳۹۷

خیلی خوبه ، ولی من که زن خانه دار هستم و بچه دارم چطور میشه از جستجوگرم استفاده کنم؟