۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۷ چطور درآمد خود را افزایش دهم؟
سطح مقاله : پیشرفته
افزایش سایز متن

آیا دید شما از موفقیت، همان دید ده سال پیش است؟ چندبار شنیدید یا با خودتان گفتید: اگر به اندازه کافی پول داشتم، آنوقت می توانستم...؟

واقعاً یک نفر باید...

پیشنهاد من در تعیین هدف به شما این است که بعد از اینکه مشخص کردید در چه کاری خوب هستید، ببینید مهارت هایتان را در کجا و برای چه هدفی می توانید به کار ببرید. ببینید زمینه های مورد علاقه تان کدام هستند. بفهمید آن چه چیزی است که شما را به حرکت در می آورد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، روی عبارت "برنده باشیم" کلیک کنید.

ضرب المثلی قدیمی می گوید هر چیزی که ارزش انجام دادن داشته باشد، ارزش خوب انجام دادن هم دارد. تمام تأکید بر ارزش خوب انجام دادن است، ولی این اصل فقط با هر چه ارزش انجام دادن داشته باشد سر و کار دارد که امروز مطلب فراموش شده ای است. اگر به درستی بدانید که مهارت های مورد علاقه و آنچه حرکت تان می دهد (هدف) کدامند، از نیروی انجام آن هم برخوردار می شوید. تصمیم هایی که در کار و زندگی بر اساس نیروی هدف برخوردارید. تصمیم هایی که در کار و زندگی بر اساس نیروی هدف گرفته شده باشند، ارضا کننده اند.
به موقعیت های ناشناخته ای فکر کنید که می توانید به کمک آن تفاوتی ایجاد و نیازها و خواسته های شخصی تان را ارضاء کنید. تمرین زیر به شما کمک می کند که واقعاً فکر می کنید کسی باید کاری برایشان کند. نیازهای مردم، خانواده، همسایه، اجتماع، کار یا دنیا چیست؟ چه کاری باید کرد؟ چه کارهایی به شما و دیگران امکان بهتر و کیفیت برتری از زندگی می دهد.
زندگی کردن، رشد کردن است و رشد کردن، زندگی کردن است. وقتی تصمیم می گیریم با اوقات فراغت مان چه کنیم، وادار می شویم هدف از حیات انسان را مورد تجدیدنظر قرار دهیم و از خود می پرسیم که واقعاً منظور از رضایت خاطر چیست؟
یا اینکه دل مان می خواهد تنها به خاطر لذت و فراغت، درگیر علایق مان شویم، ولی آن دسته علایقی بیشتر از همه سبب رشد و رضایت خاطر ما می شوند که:
1. قدرت های ما را به مبارزه می طلبند و به کار می گیرند.
2. ما را به حرکت در می آورند.
خیلی مهم است که بتوانیم دورنمایی داشته باشیم تا از ورای آن به پرسش های مربوط به تعهدات انتخابی مان برسیم و به طریقی معلوم کنیم که با چه مشارکتی می توانیم تفاوتی ایجاد کنیم؟



تمرینی برای شناسایی علایق شما در راستای تعیین هدف درست:
اگر به دنبال علاقه و موضوعی می گردید تا اهداف خود را شناسایی و برای آن وقت و انرژی خرج کنید، از سؤال های زیر کمک بگیرید، چرا که خیلی از کسانی که به تعهدات هدف دار فکر می کنند، از خودشان چنین سؤال هایی می پرسند:



1. علاقه دارید کدام برنامه های تلویزیون را ببینید؟ اگر از شما می خواستند یک برنامه مخصوص برای تلویزیون بسازید، چه موضوعی را انتخاب می کردید؟
2. در دکه روزنامه فروشی یا زمان خریدن کتاب کدام موضوعات توجه شما را جلب می کند؟
3. اگر می خواستید یک کسب و کار کوچک راه بیندازید تا مشکلی را حل کنید، چه می کردید؟
4. می خواهید در چه زمینه هایی چیزی یاد بگیرید؟
5. با چه کسانی به میل خود در ارتباط هستید؟ تعهدات و علایقشان چیست؟
6. اگر مبلغ زیادی پول در اختیار داشتید، با آن چه می کردید؟
7. آیا واقعاً چیزی هست که اگر به خاطر انجام آن به شما پول می دادند، حاضر بودید تمام وقت خود را صرف آن کنید؟


منبع: برنده باشیم

نویسنده: ریچارد لیدر

مترجم: سارا میرزایی

ناشر: بنیاد فرهنگ زندگی