۲۲ تیر ماه ۱۳۹۸ قصه درمانی چه فوایدی برای زندگی ما دارد؟
سطح مقاله : پیشرفته

شاید در دل داستان دیگران بتوانید تقدیر و عاقبت داستان خودتان را پیدا کنید و روند داستانی که مورد علاقه تان نیست، متوقف کنید. شاید در دل داستان دیگران دریابید، درک درستی از آدم های نزدیک خود ندارید، چون روایت داستانی آنان را نشنیدید.

اگر در رستوران، تاکسی، مجالس یا سایر اماکن به حرف مردم گوش کنید، به زودی متوجه می شوید که صحبت های آن ها به شکل داستان بیان می شود.

ما با داستان هایمان با یکدیگر ارتباط برقرار می کنیم.
قصه های ما، داستانی است درباره چیزهایی که می خواهیم بدست بیاوریم، پشت سر گذاشتیم و می توانیم یا نمی توانیم انجام دهیم.
می توان گفت به تعداد انسان های دنیا، داستان زندگی وجود دارد، اما الگوهایی که داستان های ما از آن ها سرچشمه می گیرد، محدود، عمومی و تکراری هستند.
به عنوان مثال همه ما با داستان های عاشقانه آشناییم و داستان های عاشقانه بسیاری را خواندیم و شنیدیم و آن را در فیلم ها، رمان ها و داستان های آشناهایمان تشخیص می دهیم.
اما، زمانی که عاشق می شویم،حالا خودمان داستان عشق را تجربه می کنیم، درباره مهربانی، صمیمیت، لذت، تعهد یاد می گیریم و سایر عاشقان دنیا را درک می کنیم.
هر عشقی همزمان که خاص است و یک تجربه منحصر به فرد برای ماست، نقاط مشترکی با سایر عشق ها هم دارد. آشنایی با این قصه ها کمک می کند ارتباط عمیق تر و پخته تری با یکدیگر برقرار کنیم.
وقتی یک داستان را می خوانیم و وقایع بیرونی آن را دنبال می کنیم، در حقیقت آگاهی بیشتری به مسیر درونی زندگی خودمان پیدا کردیم. این کار ما را از درون بیدار می کند.
به همین علت قصد داریم داستان های شما را هر روز در یک پست در اینستاگرام بنیاد فرهنگ زندگی بررسی و تحلیل کنیم. (آدرس اینستاگرام بنیاد: Bonyadfarhangzendegi)
ما را دنبال کنید، مطمئناً در دل داستان های دیگران، داستانی مشابه داستان خودتان پیدا می کنید.
شاید در دل داستان دیگران بتوانید تقدیر و عاقبت داستان خودتان را پیدا کنید و روند داستانی که مورد علاقه تان نیست، متوقف کنید.
شاید در دل داستان دیگران و مسیر شفایی که آنان پیدا کردند، شما هم دارویی برای زخم تان بسازید و شفا یابید.
شاید در دل داستان دیگران دریابید، درک درستی از آدم های نزدیک خود ندارید، چون روایت داستانی آنان را نشنیدید و اگر بشنوید، شاید ارتباطی عمیق تر از آنچه تا الان با آن ها داشتید، پیدا کنید.
پروفسور کارل گوستاو یونگ، پروفسور ورنا کست، دکتر اریک اریکسون، جوزف کمپل، دکتر کارول پیرسون همه و همه، شنیدن داستان های دیگران و از آن مهم تر بیان و روایت کردن داستان خود را شفابخش و مایه احساس سبکباری در زندگی دانستند.

با ما همراه باشید اتفاقات خوبی در راهند... ما را دنبال کنید و از شر داستان های تکراری زندگی تان خلاص شوید.

نظرات کاربران 2 نظر ارائه شده است
بتول نادعلی ارسال در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۸

هر زخمی که ما را نکشد، ما را قوی تر می کند.
داستان زندگی من پر از اعتماد های ویران کننده بوده، اما هیچوقت بجز خودم ، کسی را مسئول ندونستم. امیدورم تمام اون رنج ها از من آدم کاملتر و پخته ترب بسازه

فاطمه حسينى ارسال در تاریخ ۲۳ تیر ماه ۱۳۹۸

كار بسيار قشنگ و جالبى هست
داستان زندگى من هم جالب هست
و سختيهاى قشنگش كه به اينجا رسيدم

ادمین سایت بنیاد فرهنگ زندگی

مبارکتون باشه که زیبایی رنج هایتان را پذیرفتید /وحدتیان ادمین بنیاد فرهنگ زندگی